اخبار و مقالات

دوربین مداربسته لامپی

دوربین مداربسته لامپی

دوربین مداربسته لامپی چیست ؟

دوربین مداربسته لامپی_شرکت شاهین دید سهند

دوربین مدار بسته لامپی همانطور که در عنوان و اسم خودش هم به آن اشاره شده است ، ترکیبی از دوربین مداربسته و و لامپ می باشد به گونه ای که نوعی خاصی از دوربین مداربسته با توجه به سایز لامپ و اندازه دوربین انتخاب می شود و درون لامپ جا گذاری می شود و همانند سایر دوربین های مداربسته به کار خود که ثبت و ثبت تصاویر است می پردازد و این تصاویر را در حافظه خود حفظ و نگه داری میکند .
لامپ های که برای تعبیه سازی و جای گذاری دوربین های مدار بسته استفاده میشود تا دوربین مدار بسته لامپی تولید کنند ، اغلب شامل لامپ های حبابی و لامپ های کم مصرف و ال ای دی می باشند.
این دسته از دوربین های مدار بسته بیشتر مربوط به انجام و دست یابی به اهداف و کاربرد های نظارتی می باشد و به عنوان یک سیستم نظارتی شناخته می شود تا یک سیستم امنیتی .
در نتیجه شناخت دوربین های مدار بسته لامپی لازم به ذکر است عنوان ها و اسامی که این دوربین به آنها معروف است و با این اسامی شناخته می شود را نیز ذکر کنیم که تمامی این اسم گذاری ها بسته به ویژگی هایی که دوربین های مداربسته لامپی دارند ایجاد شده اند که در ادامه مقاله به این ویژگی ها اشاره خواهیم کرد. دوربین لامپی مخفی – لامپ دوربین دار – دوربین فیش آی (این اسم بدلیل نوع لنز این نوع دوربین و میدان دید آن می باشد) – دوربین جاسوسی – دوربین 360 درجه

دوربین های مداربسته لامپی چه ویژگی هایی دارند ؟

دوربین مداربسته لامپی_شرکت شاهین دید سهند

 

هر محصول جدیدی که تولید و به بازار عرضه می شود مسلما ویژگی ها و تفاوت های منحصر به فردی نسبت به سایر محصولات مرتبطش دارد که قبل از خود تولید شده اند و در حال استفاده اند و در اصل ویژگی های موجود در محصولات قبل خود را به روز و پیشرفته کرده تا کارایی و اثر بخشی بیشتری داشته باشد که در غیر این صورت اگر تفاوتی بین محصولات نبود دیگر نیازی به تولید و ایده دادن برای خلق محصولات جدید وجود نداشت . دوربین های مدار بسته لامپی هم از این قانون و روند مستثنی نمی باشند و تفاوت هایی با سایر دوربین های مدار بسته در خود دارند که در حالت کلی این تفاوت ها شامل 2 بخش فنی و ظاهری می باشد که در ادامه به آن اشاره میکنیم .

تفاوت و ویژگی های ظاهری دوربین های مداربسته لامپی :

مهم ترین تفاوتی که دوربین های مدار بسته لامپی دارند مربوط به شکل و پوشش لامپی بودنشان است که بر خلاف دوربین های مدار بسته عادی ، حالت و شکل دوربین معمولی و شکل ظاهری مشخصی که بیانگر دوربین بودن آن باشد را ندارند و بیشتر به شکل دوربین مخفی شناخته می شوند و حتی می توانند به عنوان دوربین های مداربسته جاسوسی به کار روند . زیرا بر خلاف سایر وربین های مداربسته که حضور خود در مکان را به شکل واضح و مستقیم ابراز می کنند و نشان می دند که به کار ضبط و ثبت تصاویر از محل مورد نظر هستند اما این نوع از دوربین های مداربسته که سایز کوچکی هم دارند در داخل لامپ مخفی می شوند و در اکثر موارد افراد به وجود آنها پی نمی برند .
در عین اینکه این تفاوت ظاهری نشان دهنده خلاقیت و مدرن و پیشرفته کردن تجهیزات و حصولات است اما در اکثر موارد دوربین های مدار بسته لامپی از جنس مرغوب و با کیفیتی برخوردار نیستند و کیفیت و تخصص لازم را در طراحی خود به همراه ندارند .
دوربین های مدار بسته لامپی از لحاظ فنی و تجهیزات تشکیل دهنده نیز با سایر دوربین های مدار بسته تفاوت هایی دارند که به چند مورد از این تفاوت ها اشاره می کنیم :

1 – دوربین های مداربسته لامپی بی سیم هستند :

دوربین های مداربسته لامپی بر خلاف سایر دوربین های مدار بسته که از طریق سیم به سیستم مرکزی وصل هستند و تصاویر ضبط شده را در آن حفظ می کنند اما دوربین های مداربسته لامپی جزو دوربین هی بی سیم هستند و به سیستم مرکزی برای ثبت و ضبط و نگهداری وصل نمی شوند و تصاویری را که ضبط می کنند در قالب رم نگهداری میکنند و به آن متصل هستند . این نکته نیز حائز اهمیت است که دوربین های مدار بسته لامپی نرم افزار های مخصوص به خود را دارند و از طریق راه دور نیز می توانند تنظیم و کنترل شوند و عین لامپ هایی که در اماکن مورد استفاده قرار میدهیم دکمه خاموش و روشن دارند و از طریق همین نرم افزار افراد دوربین های مدار بسته لامپی را کنترل می کنند و تنظیمات آن را بررسی می کنند و از اطلاعات و تصاویر ضبط شده در آن استفاده می کنند .

2 – دوربین های مداربسته لامپی میدان دید وسیعی دارند :

دوربین های مداربسته لامپی دارای دید 360 درجه می باشند و این بدان معناست که اگر در محیطی به اندازه 80 متر مربع این دوربین نصب شود ، کل آن محیط را تحت پوشش و دید خود قرار خواهد داد اما تصویری که از محیط ضبط می کند در قالب تصاویر پانوراما می باشد . این نکته و نوع تصویر برداری این دوربین می تواند تشخیص تصویر محیط و جزئیات آن را طولانی و زمان بر و مشکل سازد . زیرا دوربین های مدار بسته عادی تصاویر را در قالب و به شکل عادی و صاف ضبط می کنند و به نمایش می گذارند و تشخیص دادن تصاویر پانوراما با زاویه و نحوه تصویر برداری خاص خود مشکل می باشد و نیاز به ددقت بالایی دارد .

3 – منبع و جریان تامین انرژی و برق لازم دوربین های مداربسته لامپی :

دوربین های مداربسته لامپی همانند سایر دوربین های مداربسته به یک منبع تامین انرژی و تامین برق نیازی ندارند و شیوه کار آنها به این صورت است که کافی است دوربین مداربسته لامپی را همانند یک لامپ معمولی به سر پیچ لامپ ببندیم و بعد از آن دوربین از همان برق که به اصطلاح برق شهری می باشد برای تامین انرژی و برق خود استفاده خواهد کرد و نیاز به تجهیزات و جریان خاص و اضافه ای ندارد و از طریق برق شهری و اتصال به وای فای ، انرژی لازم و کافی را به دست می آورد و به کار خود ادامه می دهد.

4 – دوربین های مدار بسته لامپی تقریبا غیر قابل تشخیص هستند :

دوربین های مداربسته لامپی بدلیل این که به تجهیزات خاصی برای نصب شدن نیاز ندارد و به علاوه آن شرایط اسانی برای مورد استفاده قرار دادن این لامپ وجود دارد که در پی این موارد دوربین های مداربسته لامپی شبیه لامپ های معمولی هستند با اندک تغییرات که آن موارد هم توجه را جلب نمی کنند و به لامپ های رشته ای نیز شبیه هستند و در نتیجه این موارد قدرت تشخیص وجود و حضور دوربین های مداربسته لامپی در محیط پایین میاد .
این ویژگی غیر قابل تشخیص بودن ادوربین های مداربسته لامپی هم در جنبه های مثبت و هم در جنبه های منفی می تواند به کار گرفته شود و تماما بستگی به نیت و هدف مصرف کننده دارد .

5 – دوربین های مداربسته لامپی توانایی های صوتی دارند :

دوربین های مداربسته لامپی دارای میکروفون و بلند گو هستند و در نتیجه توانایی و قابلیت های صوتی دارند . از این قابلیت و توانایی برای ضبط صدا و صوت محیط و یا جهت حرف زدن در محیط استفاده می شود و بسته به هدف مخاطب و کاربردی که که از دوربین انتظار دارد می تواند پاسخگوی نیاز های مصرف کننده باشد بدین ترتیب که حتی از میکروفون و بلند گوی موجود در دوربین های مداربسته لامپی می توان برای مکالمه های یک طرفه و حتی دو طرفه استفاده کرد که برای این هدف از امکانات وای فای ، بلند گو و میکروفون موجود در دوربین های مداربسته لامپی کمک گرفت .

6 – دوربین های مدار بسته لامپی حافظه جانبی دارند :

دوربین های مداربسته لامپی بر خلاف دوربین های مداربسته عادی که اطلاعات و تصاویر ضبط شده را در سیستم مرکزی ضبط می کنند ، دوربین های مداربسته لامپی بسه به هدف و شرایط محیطی از حافظه جانبی برای ذخیره اطلاعات خویش استفاده میکنند و این حافظه جانبی بسته به شرایط ، ظرفیت های متنوعی برای مورد استفاده قرار گرفتن دارد .

دوربین مداربسته لامپی در تبریز نیز موجود است و به فروش می رسد اما علی رغم تمام ویژگی های ذکر شده ، دوربین مداربسته لامپی در تبریز کاربرد و تقاضای کمتری نسبت به دوربین های مداربسته اورجینالی دارد که توسط شرکت های بین المللی تولید و توزیع می شوند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *